Trailerbouw
Trailerbouw
Robuuste en maatwerk trailers voor elke toepassing
Trequip beschikt over een combinatie van theoretische kennis, kennis van regelgeving en praktijk-ervaring. Hierdoor kunnen we de beste transportoplossing bieden. We bouwen dollysystemen voor recyclingsmachines en kranen en kunnen je hiermee volledig ontzorgen. Van de bouw tot en met het verkrijgen van het kenteken.
In samenwerking met Blue Workx hebben we Bluequip opgericht. Onder deze merknaam worden er diverse trailers gebouwd. Neem eens een kijkje op onze website Bluequip.
Bij het ontwikkelen van een dolly-systeem werken we samen met de leverancier van de basis-machine. We proberen met boutbare oplossingen een standaard machine met minimale aanpassingen te kunnen gebruiken.
Naast het assenstel wordt de machine tevens voorzien van een koppeling-sectie en (afneembare) zij-afscherming. Cruciale trailer-onderdelen worden zoveel mogelijk op het asstel geplaatst, Noodzakelijk delen op de basismachine worden afneembaar gemaakt of goed beschermd tegen de gebruiks-omstandigheden.
Neem contact op voor de mogelijkheden.
Uit de praktijk
Gerealiseerde dolly's
- Dolly Morbark 3400
Een 3-assige oplegger met 2 starre assen en en 1 naloop-as. De koppelsectie is boutbaar en verplaatsbaar aan de basismachine. Verschillende koppelsecties zijn mogelijk, afhankelijk van de schotelhoogte. - Dolly Morbark 6400
Een 4-assige oplegger met 2 starre assen en 2 naloopass-en. Voorzien van een verstelmogelijkheid om de schotelhoogte aan te passen. - Dolly snelbouwkraan
Voor een fabrikant van snelbouwkranen ontwikkelden we een universeel assenstel waarmee verschillende types kranen vervoerd kunnen worden, gecombineerd met 2 types nekken. - 2-assige oplegger
Het voertuig is modulair en bestaat uit een nek, asstel, spacer en achterbumper. Door de spacer tussen de nek en het asstel te plaatsen, kan het voertuig “leeg” retour worden meegenomen.
Over dolly's
Dolly's
Trequip levert dolly-systemen voor diverse machines. Met een transportdolly kan een machine via een afneembaar assenstel eenvoudig worden omgebouwd van machine naar oplegger of aanhanger. Dit biedt meerdere voordelen:
- Transport van deze machines gebeurt vaak met zware, dure en grote diepladers. Met een dolly-systeem worden gewicht en afmetingen van het transport aanzienlijk gunstiger. Dit bespaart kosten voor ontheffingen en vergroot de keuze in routes. Bovendien maakt het lagere gewicht het gebruik van elektrisch trekkende voertuigen aantrekkelijker.
- Een dolly-systeem is veel goedkoper in aanschaf dan een zware dieplader. Daarnaast kan er van een simpelere trekker gebruik gemaakt worden die eenvoudig voor andere klussen gebruikt kan worden.
- Het aan- en afkoppelen van de machine aan de dolly verloopt veel sneller dan het laden op een dieplader. Dat betekent sneller laden en lossen en er is nagenoeg geen ladingzekering nodig.
Neem contact met ons op voor meer informatie over bovenstaande voertuigen.
Indien u op zoek bant naar een oplegger/aanhanger voor een speciale toepassing neem contact op met Trequip!
Uit de praktijk
Wij bieden aan ...
- Kuipladers / V-Frame loader
3-assige oplegger voor het vervoer van smalle, lange of hoge elementen zoals prefab-beton of panelen. Dankzij de onafhankelijke wielophanging realiseren we een ultra-lage laadvloerhoogte van 280 mm. - Semie-dieplader
3-assige, niet-uitschuifbare semie-dieplader voor zwaar en compact transport. - Vlakke opleggers
Opleggers voor diverse toepassingen, zoals rangeer- en transportchassis. - Mega-trailers
Lowdeck vlakke opleggers die uitschuifbaar en gestuurd zijn, geschikt voor groot en zwaar transport.
Maatwerk opleggers
Bluequip
Onder de merknaam Bluequip, bouwen we diverse opleggers op maat, in nauwe samenwerking met Blue Workx BV uit Venlo. Meer informatie vind je op www.Bluequip.nl.
Onze opleggers ontstaan vanuit de wensen van de markt. We maken hierbij gebruik van de modernste productiemethoden en slimme engineering.
Belangrijke highlights van een Bluequip-trailer:
- Volledig uitgevoerd in (hoogsterkte) plaatstaal, met een minimaal aantal onderdelen en zo kort mogelijke laslengtes.
- Laag eigen gewicht: licht waar het kan, zwaar waar het moet, met optimale gewichtsverdeling.
- Uitstekende mogelijkheden voor ladingzekering.
- Praktisch in gebruik, met aandacht voor ergonomie van de chauffeur.
- Ontworpen om te voldoen aan wetgeving en ontheffingen voor speciaal transport wanneer nodig.



